Beautiful Creatures

 

Originaltitel: Beautiful Creatures

Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl

Land: USA

Sidor: 563

År: 2009

 

 

Handling:

 

Ethan Wate är trött på Gatlin där det aldrig händer något nytt och han bara väntar på den dagen han kan åka därifrån. Hans mamma dog i en olycka ett år tidigare och efter det har hans pappa stängt in sig i sitt arbetsrum där han sover på dagarna och skriver på en bok på nätterna. Istället finns Amma i huset och tar hand om Ethan på bästa sätt.

 

En dag börjar det en ny tjej i skolan, Lena Duchannes, som Ethan känner igen från den dröm som han haft varje natt sedan hans mamma dog. Han tycker det är spännande med en ny tjej i skolan, till skillnad från de andra som fryser ut henne totalt. Alla märker ganska fort att det är något speciellt med Lena. På en engelsklektion blåses en fönsterruta i klassrummet ut när Lena blir riktigt arg. Hela staden vänder sig mot henne samtidigt som hon och Ethan kommer närmare och närmare varandra.

 

Det visar sig att det vilar en förbannelse över Lenas familj och på deras 16-års dag bestäms om de tillhör de goda eller de onda. Lena har börjat nedräkningen till sin 16-års dag och hon och Ethan gör allt de kan för att lyckas hinna bryta familjens förbannelse i tid.

 

 

Omdöme:

 

Åh vad jag är glad över att jag valde att läsa denna bok! Jag tyckte att den var riktigt bra och det var kul att läsa en bok där det är utifrån killens perspektiv vi får se allting. Det är inte vanligt bland de böcker jag läser! Jag tycker boken var spännande, vissa stunder väldigt underhållande och jag är svag för böcker med en kärlekshistoria. Tyvärr var den kanske vissa stunder lite för händelselös för att kunna få högsta betyg, men jag tycker inte att den är långt därifrån. Nu ser jag verkligen fram emot att läsa de övriga böckerna i serien och se filmen som kommer på bio om ca 2 veckor!

 


Kommentarer
Postat av: ♫♪ sandra T

- oh ja älskar supernatural!

2013-03-16 @ 12:41:00
URL: http://www.sandramusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!