Bokutmaningsrapport - Q4

 

Jaha, då var 2012 slut och det är dags att kolla på hur det har gått för mig med alla mina bokutmaningar jag haft under året. Jag kan väl säga som så att det inte gick riktigt som jag hade hoppats på. Det var på tok för mycket jobb under sista delen av hösten så jag hade ingen ork till att läsa över huvud taget. När jag kom hem på kvällarna somnade jag direkt och därför blev det inte som jag tänkt mig. 
 
Bokstavsutmaningen:
Annesdatter Skomsvold, Kjersti - Ju fortare jag går, desto mindre är jag
Brontë, Emily - Svindlande höjder
Collins, Suzanne - Hungerspelen
Doyle, Sir Arthur Conan - Sherlock Holmes: A study in scarlet
E
F
Gerhardsen, Carin - Pepparkakshuset
Harkness, Deborah - Alla själars natt
Ingelman-Sundberg, Catharina - Kaffe med rån
Jägerfeld, Jenny - Hål i huvudet
Khemiri, Jonas Hassen - Invasion!
Läckberg, Camilla - Isprinsessan
Meyer, Stephenie - Twilight
N
Ohlsson, Sara - Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
Pamuk, Orhan - Mitt namn är röd
Q
Rivera Letelier, Hernán - Filmberätterskan
Sten, Viveca - I de lugnaste vatten
Tranströmer, Tomas - Dikter och prosa 1954-2004
U
Vargas Llosa, Mario - Den stygga flickans rackartyg
Webster, Jean - Pappa Långben
X
Y
Zusak, Markus - Knockout
Åberg, John Einar - Änglar, finns dom?
Ä
Ö
20 av 29 böcker blev alltså lästa men jag påbörjade ytterligare 3 som jag inte hann bli klar med.

En utmaning som jag verkligen lyckats med är att jag skulle läsa 12 för mig aldrig tidigare lästa författare. Där stannade jag tillslut på 30 författare, vilket jag är otroligt nöjd med!
 
Suzanne Collins
Viveca Sten
Kjersti Annesdatter Skomsvold
Albert Camus
Mario Vargas Llosa
Lionel Shriver
Orhan Pamuk
Tomas Tranströmer
Emily Brontë
Muriel Burbery
Sara Ohlsson
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
Mats Koppel
Eden Maguire
Ally Condie
Jenny Jägerfeld
Deborah Harkness
Sir Arthur Conan Doyle
Robert Louis Stevenson
Jean Webster
Melina Marchetta
Hernan Rivera Letelier
Helene Hanff
Johan Theorin
Lars Kepler
Jack Kerouac
Liv Strömquist
Magne Hovden
Anne Holt
Kristina Ohlsson
Mari Jungstedt
Camilla Läckberg
Carin Gerhardsen
Catharina Ingelman-Sundberg
John Einar Åberg
E L James
Mons Kallentoft
Arto Paasilinna
Oscar Wilde
Yann Martel
 
Hyllvärmarna gick det däremot inte så bra med... Där lyckades jag läsa 8/12 böcker under året, vilket är under all kritik! Av 55 lästa böcker under året borde en större del kunna vara hyllvärmare..
Albert Camus Pesten
Lionel Shriver Vi måste prata om Kevin
Orhan Pamuk Mitt namn är röd
Linn Markstedt Under min hud
Sir Arthur Conan Doyle Sherlock Holmes - A Study in Scarlet
Robert Louis Stevenson Skattkammarön
August Strindberg Röda rummet
Yann Martel Berättelsen om Pi
 
Det blev aldrig att jag läste den sista nobelpristagaren så där slutade jag på 4/5, vilket jag ändå är nöjd med.
Albert Camus – Pesten
Orhan Pamuk – Mitt namn är röd
Mario Vargas Llosa – Den stygga flickans rackartyg
Tomas Tranströmer - Dikter och prosa 1954-2004
 
Det blev ingen mer läst serie till triologiutmaningen men jag är ändå nöjd med två triologier under året. Pockettopplistan var något som kändes väldigt lovande en period men sen hittade jag en massa dåliga böcker där som gjorde att jag tappade läslustnen totalt. Resultatet blev att jag läst 9/18 av Adlibris 1:or och 11/14 av ettorna på bokus. Jag är ändå ganska nöjd med detta eftersom stor del varit böcker jag inte haft och också för att det har varit otroligt många deckare. En genre som jag tidigare inte klarat av att läsa.
 
Klassikerutmaningen i somras klarade jag av med fyra lästa klassiker  och även Prisutmaningen i början av förra året klarade jag av. Däremot blev det inte något av serier som jag skulle fösöka slutföra och inte heller denna omgång av Tre på tre-utmaning som jag bara läste en bok till.   
 
55 lästa böcker blev det under året i alla fall och även om jag inte klarade av att slutföra speciellt många utmaningar så är jag otroligt nöjd men läsningen under året. Nu hoppas jag vara att jag får tillbaka lite läslust så att 2013 blir ett spännande år fullt med härlig läsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!