Revolutionary Road

 

Originaltitel: Revolutionary Road

Författare: Richard Yates

Land: USA

Sidor: 335

År: 1961

 

 

Baksidestext:

 

Året är 1955 och Frank och April Wheeler har allt de kan önska sig. De har lämnat New York för idyllen Revolutionary Road i Connecticut. Alla inklusive Frank själv, har alltid trott att han skulle bli något stort och April har varit hans perfekta hustru, vacker, kvick och elegant. Men livet på Revolutionary Road blir inte som de tänkt sig. Frank fastnar allt mer i sin tillvaro som kontorsslav och Aprils depressioner blir allt djupare, inte minst efter praktfiaskot med amatörteaterföreställningen. Övertygade om att de vill ha ut mer av livet än sina medelmåttiga grannar, bestämmer paret sig för att flytta till Paris för att göra ett sista försök att rädda sitt äktenskap och förverkliga sina drömmar.

 

Omdöme:

 

Jag såg filmen förra året som jag tyckte var ganska bra och efter att ha hört mycket bra om boken ville jag även passa på att läsa den. Så här i efterhand har jag väldigt splittrade känslor om denna bok! Vissa stunder är den otroligt seg och jag vill bara bläddra vidare så att den tar slut någon gång, och sen kommer man till någon del om är otroligt tänkvärd och bra som gör att man sugs in i handlingen igen och sen går det bara runt, runt, runt på detta sätt. Anledningen att jag inte fastnar mer för boken tror jag beror på att jag har svårt att förstå mig på karaktärerna. Hur de tänker och känner och varför de säger och agerar som de gör. Jag kan inte riktigt ta till mig dem. Men som sagt, samtidigt är det något som jag fastnar för och gillar emellanåt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!