Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow

Idag läste jag ut Sara Gruens fantastiska bok Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow, eller Water for elephants som den heter i original. Jag såg filmen när den kom ut med Robert Pattinson, Reese Witherspoon och Christoph Waltz i huvudrollerna, så jag visste vad jag hade att förvänta mig. Tyckte att filmen var helt okej, till och med rätt bra, men boken var något annat. Den var alldeles, alldeles underbar!
Jag älskar Sara Gruens sätt att skriva! Det känns som om man verkligen lär känna varje karaktär och det är både roande, dramatiskt, spännande och otäckt! Blev ordentligt berörd många gånger. Och sättet som hon framställer 93-åriga Jacob där han sitter på sitt ålderdomshem, det är fantastiskt! Jag har blivit förälskad och boken hamnade direkt i listan med mina favoriter och jag kommer säkert att läsa om boken igen!  Måste beställer hennes andra böcker nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!