Elsas värld

Har precis läst ut andra boken om Elsa, skriven av Sofi Fahrman. Helt fantastisk bok! Denna var bättre än den första tycker jag, även om den också var väldigt bra. Vi får följa med Elsa när hon får jobb som modejournalist på Bladet och åker till New York för att rapportera om modeveckan. Hon gör även en resa till Los Angeles och är bjuden dit för att se Hans & Hennes modevisning. Hemma i Stockholm är det mycket som händer. Allt går inte riktigt som det ska mellan henne och Hugo, vilket gör att Elsa lever ett vilt singelliv.

Det jag tycker om med Elsa-böckerna är dels språket. Det känns så rätt och jag har verkligen lärt känna Elsa och vet hur hon tänker och känner. Hon är en väldigt rolig, energisk tjej och allt kan verkligen hända när hon är med. Fick igår veta att det ska göras en tv-serie av dessa böcker, vilket ska bli otroligt roligt att se. Jag hoppas att de gör det bra så att det inte bara känns som en dokumentär från Stureplan med en massa bloggerskor. Böckerna är i alla fall underbara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!