Frost

När jag läste baksidestexten till Maggie Stiefvaters bok Frost tänkte jag att den måste jag läsa! Den ska ju passa dem som gillar Twilight-serien. Boken handlar om Grace och Sam. Grace har varje vinter sett vargarna vandra omkring i skogen bakom huset. På sommaren när de inte längre är där längtar hon efter kylan igen för att hon ska få se sina älskade vargar, och speciellt den med de gula ögonen. Även när vargarna börjar ställa till med problem vill hon att ingenting ska hända dem och försöker skydda dem till varje pris. En dag hittar hon en skottskadad pojke på sin trappa med samma gula ögon som hennes varg.
Om jag hade varit 10 år yngre hade jag säkert tyckt att den här boken är riktigt bra. Det är väl den målgruppen boken är skriven för. Jag kanske blev lite besviken just för att jag tänkte att den skulle vara som Twilight-böckerna som jag fullkomligt älskar, men den var lättläst och helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!