14:e december

Hade egentligen inte tänkt att ladda upp bilden på dagens paket förrän imorgon då jag sitter med min C-uppsats som ska in för första utkast imorgon. Och jag har massvis kvar att göra! Men, jag kan inte låta bli och behöver ju faktiskt en paus emellanåt! (Däremot kommer ni få vänta med dagens lucka till imorgon. Är ledsen över det, men måste faktiskt prioritera uppsatsen ikväll, hoppas ni förstår!)
Idag fick jag i alla fall en fin rosa diskborste till förmån för Rosa Bandet. Detta är första året jag är med i Julswappen men tidigare år har det varit med en tjej som gick bort i bröstcancer nyligen, så dagens paket var en liten tanke till henne. Ni som känner mig väldigt, väldigt väl vet att jag själv förlorat flera anhöriga i denna förbannade sjukdom, en av dem som stod mig allra närmast för 5,5 år sedan. Inte i bröstcancer, men i cancer. Det är ett väldigt känsligt ämne för mig som jag fortfarande inte kan prata om. Det tog 4 år innan jag slutade gråta dagligen, något jag tror att ingen vetat något om, inte ens min pojkvän då dessa känslor kommer när jag är ensam och tänker för mycket. Nu är jag glad om det bara är en gång i veckan jag måste få vara för mig själv och bara gråta. Det är fortfarande jobbigt, även om det går lättare för varje år. Jag hade tänkt att jag aldrig någonsin skulle skriva om det här, men jag kände mig tvungen idag. Allt är inte bra hela tiden, även om jag gör mitt bästa för att bara visa upp allt positivt. Det är okej att vara ledsen, det är okej att sakna någon. Men mer kan jag inte säga, det är för jobbigt och jag måste fokusera på uppsatsen och försöka få bort klumpen i halsen.
Jag vill bara avsluta det här med att tacka min fina tomte för dagens paket och säga att jag är otroligt glad över det! Inte bara diskborsten utan att du nu har gett mig två Rosa Bandet-saker och därmed bidragit till att förhoppningsvis få ytterligare någon att bli frisk från den här förbannade sjukdomen! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!