En spökhistoria vid jul

Förra veckan läste jag En spökhistoria vid jul av Charles Dickens. Eller En julsaga, som den också heter. Har i många, många år velat läsa denna bok, men det har aldrig blivit av. Nu hade BokDjungeln en tävling om Världens juligaste bok och historien om Ebenezer Scrooge vann. Samtidigt blev den också december månads bok i bokcirkeln så nu tyckte jag att det var dags att läsa den för mig med!
Jag har sett flera olika versioner av filmerna och visste vad jag hade att förvänta mig. Måste säga att filmerna följt boken väldigt bra för jag kunde till och med vissa av replikerna eftersom de var identiska med filmerna. Jag tyckte att boken var precis så härlig och mysig som jag förväntat mig och tack och lov inte lika läskig som vissa av filmerna kan vara i några scener, t.ex. då framtida julars ande kommer på besök. Tyvärr tycker jag att den var lite för snabb i handlingen i vissa partier för att jag ska kunna ge den högsta betyg, men chansen är stor att jag kommer läsa om den någon jul längre fram för att återigen få vara med när andarna lär Scrooge vad det är som är viktigt här i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!