Välkommen till den här världen

Ni kanske tror att jag inte har läst något sedan jag skrev om Damernas detektivbyrå. Självklart har jag det, även om det inte har blivit så mycket den senaste veckan! Det är bara det att jag är så otroligt stressad över skolan just nu då jag hade en omtenta förra veckan, två i veckan som kommer samt C-uppsatsen som ska in på torsdag för första utkast, så jag hinner inte uppdatera bloggen mer än mina kalenderinlägg. Måste prioritera det viktigaste vad gäller skolan denna veckan känner jag för just nu stressar jag så mycket så att jag knappt kan sova eller äta och mår illa hela tiden. Därför, sätter jag mig ner i soffan för första gången på hela dagen och tar en paus. Släpper skolan och ger er en uppdatering :)

Första bok ut blir november månads bok i min ena bokcirkel som var Välkommen till den här världen av Amanda Svensson. I den får vi följa Greta från Malmö, som åker till Köpenhamn för att komma undan och låtsas där att hon är en berömd DJ, Simon, som vi tidigt får veta lider av en sjukdom som gör honom till en romantiker, och Claus, Simons tokiga kompis som gör allt för att behålla Simon som sin bästa kompis.

Det jag kommer minnas av denna bok är framför allt språket, som känns väldigt nytt för mig. Det var rakt på och gick i ett rasande tempo. Flera gånger ville jag bara dra i tyglarna och lugna ner det. Men, nu efteråt är jag otroligt imponerad över Amanda Svensson sätt att skriva och jag undrar varifrån hon får allt. Vart hittar hon de ord som hon helt plötsligt bara slänger in i meningen, och som inte har någon koppling med det andra.

Hon har också valt att skriva med lite olika språk för de tre olika huvudkaraktärerna, vilket stärker både boken och hur var och en av karaktärerna är som person. Det här är en bok som i alla fall jag behövde bearbeta lite efter läsningen, och ju mer jag tänker på den, desto bättre blir den. Egentligen skulle jag nog till och med behöva läsa om den nu när jag är beredd på hur språket är. Den här boken är ett exempel på varför jag tycker det är så roligt med bokcirklar. Jag får läsa böcker som jag antagligen inte hade valt att läsa annars! Boken får ändå bara en trea av mig, eftersom det var det jag kände direkt efter läsningen. Det kanske ändras om jag läser om boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!