Egoboost!

Nu på morgonen läst jag klart Isabella Löwengrips bok Egoboost! - Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer. Under bokens första sidor kunde jag inte låta bli att tänka att även om jag tycker att Isabella är väldigt mogen för sin ålder, kanske mer än mig i vissa fall till och med, så kändes dessa sidor som om de fyra år som skiljer på oss är ännu mer egentligen. Jag kände mig väldigt gammal för problemen hon tog upp och kände att detta verkligen är en bok för mycket yngre tjejer. Men ju längre in i boken jag kom så förändrades detta och det var flera situationer som jag kunde känna igen själv och tipsen var otroligt bra! Jag önskar att den här boken hade funnits när jag själv gick på högstadiet/gymnasiet.
Det här är en otroligt viktig bok och alla skolor borde ha denna bok tillgänglig för sina elever och rekommendera dem att läsa den, speciellt tjejerna då förstås. Många skulle nog verkligen få hjälp av den och slippa gå till skolan med en stor klump i magen och ångest. Egentligen så skulle jag vilja ge boken högsta betyg för det som den behandlar, men det kan jag tyvärr inte ge. Detta beror på att i vissa kapitel kändes det som om hon aldrig kom fram till poängen och det var bara egna minnen som inte betyder något för mig som läsare. Dessa kapitel var lite för korta och hade behövt utvecklas en aning. Annars var det en otroligt bra bok och när jag kommit förbi de första sidorna som jag inte kunde känna igen mig i alls så sträckläste jag boken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!