En flicka kom till Bagdad

På högstadiet läste jag Tio små negerpojkar av Agatha Christie och tyckte att den var fantastiskt bra! Jag har varken före eller efter det läst någon annan av hennes böcker, fast jag haft flera hemma i bokhyllan. Egentligen är jag inte så mycekt för deckare, men just Miss Marple och Hercules Poirot älskar jag att titta på på tv. De är riktigt spännande! Därför kände jag att det nu var dags att läsa en av hennes böcker igen och det fick bli En flicka kom till Bagdad.
Den handlar om Victoria som arbetar som stenograf och som är otroligt trött på sitt jobb, vilket hon inte utför speciellt bra och därför får sparken. I parken träffar hon en man som är på väg till Bagdad för att arbeta och Victoria blir på en gång förälskad och bestämmer sig för att på ett eller annat sätt ta sig till Bagdad för att leta upp sin kärlek. Hon uppger sig för att vara sköterska och får flygbiljetter till Bagdad av ett par i utbyte mot att hon på vägen dit tar hand om kvinnan som har skadat sig och som också är på väg till Bagdad. Väl där vet hon inte vart hon ska bo, hur hon ska klara sig utan jobb och hur hon ska hitta sin kärlek som hon inte ens vet efternamnet på. En dag knackar det på hennes hotellrumsdörr och en man är i behov av hjälp genom att få gömma sig. Lite senare upptäcker Victoria att han ligger död i hennes säng, och hon dras in i ett ordentligt äventyr.
Jag gillade inte den här boken alls, och var väldigt besviken! Det kändes så överdrivet att hon skulle släppa allt hon hade för en man hon träffat i 5 minuter. Visst, spänningen fanns där vissa stunder, men inte tillräckligt! Den var riktigt långtråkig i flera partier och jag ville bara bläddra förbi sidorna och att boken skulle ta slut. Slutet däremot var bra och oväntat, vilket den ska ha lite cred för. Annars är det inte en bok jag skulle rekommendera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!