Julswappen

Varning för juligt inlägg. Fram tills jag var 13 år gammal och farmor dog hade jag och min lillebror varsin julkalender med ett paket varje dag fram till julafton. Varje jul köpte mamma och farmor hälften av julklapparna var och hängde upp på tavlan. Varje kväll innan jag gick och lade mig var jag framme och klämde och skakade på nästa dags paket för att försöka lista ut vad det kunde vara. Vissa kvällar gjorde jag till och med ett litet hål i pappret för att kanske kunna se något. På morgonen var det inte svårt att komma upp. Både jag och min bror flög upp kl 7 för att hinna öppna våra paket innan det var dags att sätta sig framför tv:n och titta på dagens avsnitt av julkalendern. Jag älskade verkligen dessa små paket som innehöll suddigummi, pennor, strumpor, glasdjur som jag samlade på, bokmärken eller brevpapper. När farmor dog alldeles för tidigt hade mamma inte tid och ork till att köpa paketen själv och tyckte då också att vi var för gamla för att fortsätta få paketen. Jag höll inte med om det!
Julkalendern jag gjorde till min pojkvän för tre år sedan
Ett par år senare plockade jag fram min gamla kalender och hängde upp den på väggen i sovrummet i min och Jockes första gemensamma lägenhet. En kväll när han kom hem från jobbet var hela tavlan fylld med julklappar till honom som han skulle få öppna en av varje dag fram till julafton. Han verkade inte vara van vid den traditionen och hade för mycket att tänka på då så på morgonen satt jag uppe för att han skulle öppna dagens paket, men han gick upp och åkte till jobbet. När han kom hem brydde han sig inte heller om paketen så jag fick tjata för att han skulle öppna dem. Tyckte att han var väldigt tråkig som inte brydde sig då så nästa år blev det ingen kalender till honom och har inte blivit det sedan dess.
Nu är det så att jag har hittat en blogg där det finns fler kalendergillande personer som jag själv och min lycka är total! Jag har nu anmält mig till Julswappen och kommer i början av november få en av alla de andra anmälda som jag ska köpa 24 paket till och skicka iväg och någon annan som jag inte känner ska köpa till mig. Man ska handla för totalt 440:- och får komma på vad man kan köpa genom att lära känna personen via den personens blogg. Så om du har en blogg och älskar paketkalendrar så gå in på Julswappen och anmäl dig! Det finns bara 10 platser kvar så tveka inte!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Vad kul att du ska vara med i Swappen! Kika gärna in i min blogg Jag är också med :) // Maria

2011-10-22 @ 22:23:07
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com
Postat av: Maritha

Här är en som väntat och längtat sen förra julen och är laddad till tänderna. Här handlas det HELA året med tema julswapp vill jag lova. Ser verkligen fram emot att få följa dig och alla andra "swappare". Vi ses!!

2011-10-26 @ 15:53:37
URL: http://marithasdagar.blogspot.com
Postat av: ROBIN HOOD - Humor videos & Design

Jag längtar som bara den tills julkalendern börjar trots att jag egentligen är för gammal kanske, fast jag tycker inte det , jag kikar varje år, det är tradition och jätte mysigt tkr jag! :)

2011-11-03 @ 21:31:51
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!