Plåtburkar och askar

I fredags när jag var iväg till Myrorna i Skärholmen och på Götgatan var det två saker jag letade efter. I förra inlägget skrev jag att en av sakerna var boken Jane Eyre. Det andra blev jag förvånad själv över. Jag märkte att jag gick runt och tittade efter fina plåtburkar, något som jag aldrig tidigare gjort. När jag kom på mig själv med detta kom jag på att jag faktiskt älskar fina burkar. Plockade fram alla jag hittade här hemma så att ni får se. Tyvärr hittade jag varken boken eller några plåtburkar på min shoppingrunda :(
De till vänster fick jag av Matilda när jag fyllde år. Just nu är de fyllda med bakformar. Var så lycklig när jag hittade de rödvita! Mina två favoritfärger med vakert mönster!

Jag älskar burkar till skafferiet. Mina favoriter är helt klart Digestiveburken och Brandts skorpor-burken.

Asken till vänster är min allra nyaste och även min finaste! Just nu är den fylld med stearinljus så att jag lätt kan sätta nya i stakarna när de gamla brunnit ner. Jag älskar att den ser gammal ut och att den är vit på locket med en ängel. Helt underbar!

Och slutligen, mina teburkar! De nya jag köpt med rosorna är nya favoriter! Ser ut som många burkar, men jag har många teer kvar i påsar som är så jobbigt att ta ur så jag får försöka hitta fler fina burkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!