Red Hot Chili Peppers

Igår kväll var jag och Matilda i Globen och tittade på Red Hot Chili Peppers. Fantastisk bra konsert! Förbandet, Femi Kuti, tyckte jag däremot inte om alls! Visst, de hade ett skönt gung ibland men låtarna var alldeles för långa och stirriga för mig. Var så skönt för huvudet när de var klara!
Bild från Globens hemsida inför konserten
Jag har inte lyssnat på RHCP på flera, flera år. När deras album Californiacation släpptes 1999 lyssnade jag på det väldigt mycket! Matilda hade skivan så antingen lyssnade vi på den hemma hos henne eller så lånade jag skivan för att kunna lyssna lite extra. 2003 köpte jag deras Greatest Hits, men efter det har jag inte lyssnat på dem alls! Vilket misstag! De är otroligt duktiga och jag fullkomligt älskar Anthony Kiedis röst! Kommer plocka fram skivan ur CD-hyllan nu och den kommer gå varm här hemma!
Vi satt högt upp och tydligen får man inte ha med sig stora kameror så jag fick lämna in den i förvaringen och bara fota med mobilen. Blev inte så bra bilder men jag bjuer på denna ändå.
Tycker det är otroligt mäktigt när man ser så stora band, och speciellt när man började lyssna på dem för så många år sedan! Hela Globen var så gott som fullsatt och stämningen var fantastisk! Det är helt otroligt att de spelat ihop i 28 år nu! De hade alltså redan spelat ihop i 3 år när jag föddes. Helt galet! De har allesammans en otrolig enerig på scenen och ändå skiljer det bara 1 år på dem och min pappa. Ändå har de levt väldigt hårda liv! Jag hoppas att de fortsätter ett tag till för jag hade inte sagt nej till att se dem live igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!