Beautiful Dead - Jonas bok



Originaltitel: Beautiful dead, Book 1 - Jonas

Författare: Eden Maguire

Land: England

Sidor: 261

År: 2009

 

 

Baksidestext:

Vad är det som händer på Ellerton High? Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas, Arizona, Summer, Phoenix. Fyra unga, vackra människor. Varför? Oron sprider sig i staden och många frågor saknar svar.

 

Vilken är Darinas roll? Hon plågas inte bara av saknaden efter pojkvännen Phoenix – utan också av spöklika syner av de som dött. Samtidigt ekar dånet av vingslag oförklarligt i hennes huvud.

 

Så blir hennes uppdrag tydligt: De döda har fått återvända till de levande, ett år har de på sig. Nu är deras tid på väg att rinna ut och Darina är utvald att hjälpa dem, de odöda – men med vad?

 

Omdöme:

Om jag hade varit 10 år yngre tror jag att jag verkligen hade älskat den här boken. Övernaturligt, spänning, kärlek och allt annat man vill ha. Nu tycker jag att boken var helt okej och jag sträckläste den faktiskt och sprang tillbaka till biblioteket för att låna de övriga fyra böckerna i serien. Men, jag tycker att språket är ganska viktigt och även att boken får ett litet djup så att den inte blir helt platt. Tyvärr var det här som boken föll lite. Bara för att man skriver för ungdomar så kan man inte låta bli att tänka på språket när man skriver. Det är snarare ännu viktigare enligt min mening. Men jag vill läsa hela serien för att få veta om Darina lyckas hjälpa dem allesammans. Sista boken längtar jag mest till! En svag 4:a blir betyget för denna bok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!