Hypnotisören


Originaltitel: Hypnotisören

Författare: Lars Kepler

Land: Sverige

Sidor: 572

År: 2009

 

 

Baksidestext:

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen. Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

 

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.

 

Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.

 

Omdöme:

Äntligen har jag läst denna omtalade bok som jag bara hört bra ord om. Anledningen till att jag väntat är att många har sagt att den är så otäck så att de inte klarat av att läsa den när de varit ensamma. Nu när vi har varit i Spanien en vecka passade jag därför på att läsa boken i solen med alla vännerna runt omkring.

 

För er som själva inte vet om ni vågar läsa den så kan jag säga att det tror jag att ni gör för själv förstod jag inte vad det var som skrämde alla. Visst, det är lite skrämmande och blodiga beskrivningar här och var men inte mer än i någon annan deckare egentligen.

 

Däremot tycker jag att boken var väldigt spännande och bra! Jag fängslades verkligen av berättelsen och läste fort ut den trots det stora antalet sidor. Det var ett tag ganska så tidigt i boken som jag kände att den borde vara slut för allt har redan kommit fram, men då plockades en annan handling upp som var minst lika spännande som början. Blev otroligt sugen på att läsa Paganinikontraktet och Eldvittnet nu och snart kommer också Hypnotisören på bio och självklart kommer jag se den!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!