Knockout

 

 

Originaltitel: Underdog

Författare: Markus Zusak

Land: Australien

Sidor: 128

År: 1999

 

 

Baksidestext:

Pojkar är som vargar – ylande, smutsiga och ständigt beredda att bita, skälla och dräglande tigga om en chans att få visa upp sig…

 

Bröderna Cameron och Ruben Wolfe är två ylande vargar, två förlorare som alltid slår i underläge. I Knockout berättar Cameron om några månader av deras liv. Inte för att det hände något särskilt. Bara deras försök att bli något bättre. Cameron drömmer, blir förälskad och går några boxningsmatcher på bakgården. Och plötsligt inser han att han kanske inte är en förlorare… utan en fighter.

 

Omdöme:

I denna bok, precis som i Boktjuven, använder Markus Zusak ett språk som fängslar mig från första början. Jag kan inte riktigt beskriva vad det är men det känns så lättsamt och som att det är skrivet med glimten i ögat. Däremot tyckte jag tyvärr inte att handlingen i denna bok var speciellt fängslande, utan tvärtemot ganska tråkig och händelselös.

 

Boktjuven gick direkt in på listan över mina favoriter, vilket kan göra att jag förväntar mig för mycket av Zusak. Denna bok var inte mer än okej enligt mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!