Sankta Psyko


 

Originaltitel: Sankta Psyko

Författare: Johan Theorin

Land: Sverige

Sidor: - (ljudbok)

År: 2011

 

 

Baksidestext:

Johan Theorin byter spelplats: från ett vindpinat öländskt alvar tar han med oss till en mellanstor stad någonstans på västkusten.

 

Dit anländer Jan Hauger för att söka tjänst som förskolepedagog. Men Gläntan är inte som alla andra dagis. Det ligger i anslutning till Sankta Patricia – med öknamnet Sankta Psyko – ett säkerhetsklassat sjukhus där psykiskt störda våldsbrottslingar vårdas. Gläntan är Sankta Patricias egen förskola, där patienternas barn vistas för att under övervakning få träffa sina föräldrar.

 

Jan är en duktig pedagog, men han har också hemligheter. Som varför han ville ha just tjänsten på Sankta Psyko. Och som vad som egentligen hände för nio år sedan när lille William försvann från det dagis där Jan arbetade då…

 

Omdöme:

Det händer knappt aldrig att jag lyssnar på ljudböcker men just den här boken hittade jag bara som ljudbok på biblioteket och därför fick det bli så. Åh så smidigt det var! Jag lade in den på mobilen och sen kunde jag sitta och lyssna på boken under två dagar både när jag jobbade och till och från jobbet.

 

Jag har inte läst något av Theorin tidigare, men efter att ha lyssnat på denna bok kanske jag borde göra det. Boken var nämligen riktigt spännande och lite klurig så att man inte skulle veta vad som hade hänt eller vad som skulle komma att hända. Han fick mig att hela tiden vilja veta mer.

 

Boken är en aning skrämmande och obehaglig, vilket gör den extra bra. Det enda som drar ner betyget en aning är att slutet kändes väldigt avhugget och jag hade velat veta mer, men jag vet att väldigt många uppskattar att själva få fundera på det. Kan hur som helst starkt rekommendera denna bok!

 


Kommentarer
Postat av: Lena

kan också hålla med om att slutet var lite kort. men annars är historian väldigt spännande. Tycker at det växlar mellan nutid och dåtid på ett bra sätt.

2012-08-16 @ 15:47:36
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Fröken Nattfrost

Gillar Theorin! :)
Har just läst den där boken i min bokcirkel.

2012-08-17 @ 13:33:02
URL: http://www.nattfrost.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!