Hungerspelen

Originaltitel: The Hungergames
Författare: Suzanne Collins
Land: USA
Sidor: 304
År: 2008

Baksidestext: Det är årets största tevehändelse. Allt direktsänds. 24 utvalda ungdomar stylas, intervjuas, tränas och får möjlighet att locka till sig sponsorer innan de släpps ut på arenan. Spelens utgång: Den som överlever får åka hem...

En gastkramande framtidsroman om liv och död. Det är upprörande, spännande, romantiskt och omöjligt att sluta läsa.

Omdöme: Jag säger precis som Stephen King sagt om denna bok: "Jag kunde inte sluta läsa...beroendeframkallande." Den här boken hade nästan allt som jag vill ha i en bok. Egentligen vill jag bara slänga mig över de två andra böckerna i serien på en gång, men jag har ett par böcker till bokcirklarna att trycka in där emellan.

Katniss som är bokens huvudkaraktär är en otroligt stark och modig tjej som är en intressant karaktär och den situation hon kastas in i är så fruktansvärt hemsk att jag blir ännu mer imponerad av henne hur hon klarar av det. Egentligen vill jag bara bli upprörd över att unga människor ska ha ihjäl varandra bara för att göra bra tv, men det känns så overkligt så det blir ändå svårt att se det på det sättet. Det blir på något sjukt sätt spännande och jag sitter och hoppas på att vissa av deltagarna i spelet ska dö. Helt otroligt!

Det här var en riktigt bra bok att inleda året med och jag kan starkt rekommendera den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!