Underbara lediga helg!

I fredags presenterade jag c-uppsatsen och på torsdag ska den skickas in till urkund för att se så att vi inte fuskat. Efter det är jag klar! Efter presentationen fick vi till största del bra respons, vilket var otroligt skönt! Var bara lite småsaker vi skulle ändra på. Därför kunde jag faktiskt ta helg helt och hållet. Jag behövde knappt tänka på skolan! Som jag njöt!

Hela fredag eftermiddag när jag kom hem bara sov jag, läste bok och tittade på film. Helt fantastiskt! Lördag morgon började med sovmorgon och sen gick jag runt i pyjamas fram till sent på kvällen. Bara läste böcker och tittade på film även då. Sedan blev det en skön promenad med Ninja och senare på kvällen kom Matilda och Emma hit. Vi beställde pizza, Matilda hade gjort ett otroligt roligt musik-quiz till mig och Emma som vi gjorde, vi snackade skit och skrattade för fullt och sen vet jag inte hur många timmar vi satt i hemmabiorummet och spelade Rock band! Jag har blivit grym på trummor (nästan)! Klarade faktiskt av hard-nivån till och med! Även gitarr kan jag på hard, men jag har spelat guitarr hero en hel del tidigare så det är ju fusk. Sjukt kul är det i alla fall. Framåt 3-tiden på natten var det dags att sova!
Café String i närheten av Nytorget på Söder

Istället för att äta frukost hemma hos mig morgonen därpå åkte vi in till Café String på Söder för att äta frukostbuffé. Så otroligt underbart det är att äta frukost någon annanstans än hemma, även om det serveras exakt samma saker! Kan varmt rekommendera stället, men precis som vi läst på nätet innan så gäller det att hänga på dörren när de öppnar. Fem minuter efter de öppnat var det fullsatt och ändå skapades en 10-20 meters kö till buffén av folk som inte hade platser. Anledningen är nog det billiga priset (70 kr) och fast vi fick vänta i nästan 30 minuter för att få mat andra varvet så var det otroligt bra stämning på caféet. Kommer absolut att gå dit fler gånger! Otroligt härlig start på söndagen!

Dags för 3D bio. Dessa coola tjejer gjorde mig sällskap!

Klockan 12 var det dags för bio: Lejonkungen i 3D! Det spelar ingen roll hur många gånger jag sett den så blir jag lika förälskad varje gång! Jag och Emma satt på varsin sida om Matilda och hon fick ha två lipsillar runt sig haha! Jag är inte så förtjust i 3D i vanliga fall, men den här var riktigt bra i det formatet faktiskt! Det både jag och Matilda tänkte på efter filmen är hur otroligt bra gjord filmen är från början då 3D effekterna egentligen inte hade behövts eftersom filmen har ett otroligt djup ändå. Precis som jag sa i en av dagens luckor i december så är Lejonkungen min absoluta favorit av Disney-filmerna och det förstärktes ännu mer när jag återigen fick uppleva den på bio!

Det har varit en helt fantastisk helg med mina underbara vänner! Det gör inte ens något att jag fick vara ute och skotta snö i någon timme när jag väl kom hem. Då hade jag Ninja som gjorde mig sällskap och gjorde allt mycket roligare genom att busa runt i snön emellanåt! Om helgerna kommer se ut så här nu när skolan är slut så längtar jag till nästa, fast jag stortrivs på jobbet under veckorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!