Beautiful Dead - Summers bok




Originaltitel:
Beautiful dead, Book 3 - Summer

Författare: Eden Maguire

Land: England

Sidor: 261

År: 2010

 

 

Baksidestext:

Vad är det som händer på Ellerton High? Fyra dödsfall på mindre än ett år. Jonas, Arizona, Summer, Phoenix. Varför? Darina står än en gång inför frågor som kräver svar, men där sanningen glider undan och inget är som det verkar.

 

I omgivningens ögon borde Darina släppa taget om sin älskade Phoenix, gå vidare med sitt liv. De döda kan ju ändå inte komma tillbaka. Men Darina vet. De är redan här – och de behöver hennes hjälp om de inte för eviga tider ska fastna i de odödas gränsland.

 

Våren kommer med uppslitande minnen av Summers död. Snart har ett år gått sedan hon föll offer för ett vansinnesdåd i en shoppinggalleria. Fel plats och fel tidpunkt, en galning med skjutvapen – eller vad söker Darina egentligen efter? Bara en sak är säker: det är inte över än. Inte på långa vägar.

 

Omdöme:

 

För varje bok jag läser i denna serie märker jag att den verkligen riktar sig till unga då språket flera gånger känns väldigt slarvigt och likaså handlingen som inte riktigt följer en röd tråd alla gånger. Ändå vill jag veta hur det går för alla Beautiful Dead och kommer nu sätta mig ner med den fjärde och sista boken i serien. Något som är väldigt positivt är i alla fall att boken är otroligt snabbläst så det kommer inte dröja många timmar innan jag är klar med den sista boken också.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!