Weekend med mig själv!

I januari skrev jag här på bloggen att jag har ett nyårslöfte i år som handlar om att ta hand om mig själv. (Det inlägget hittar ni här.) Det är inte bara alla andra som är viktiga. Jag är viktig också och jag måste ta hand om mig själv någon gång ibland! Det är ett löfte jag planerar att hålla och har tagit ett jättekliv i rätt riktning denna helg!

Sedan förra sommaren ungefär har jag drömt om att sätta mig på tåget, åka till någon stad där jag inte har någon av mina närmaste vänner, ta in på hotell och bara njuta. Jag tror att många, kanske även jag själv, såg detta som en fixidé och något jag bara pratar om. För en månad sedan bestämde jag mig för att nu är det dags! Jag planerade in ett par semesterdagar från jobbet och bokade tågresa och hotell.

I fredags var det dags att åka iväg. Jag körde ner till Småland och lämnade Ninja hos mina föräldrar och sov där en natt för att morgonen efter köra ner bilen till Halmstad och till stugan. Därifrån tog jag sedan en taxi till stationen och hoppade på tåget till Malmö.

Redan från första minuten på tåget visste jag att detta skulle bli en bra resa. Jag hamnade i en vagn med ca 20 glada Göteborgare som pratade på för fullt. Jag gissar att de var på väg till en svensexa eller liknande. Jag trodde inte i mitt liv att det fanns sådana människor. Jag var så fascinerad och satt där bredvid och smålog för mig själv under hela resan när jag hörde deras diskussioner med denna härliga dialekt!

Väl framme i Malmö var det mulet och grått och jag gick iväg till hotellet på en gång. Hade bokat rum två nätter på Elite Savoy mitt emot Centralstationen. Rummet var fantastiskt fint och luktade fortfarande en aning målarfärg. Tydligen ska varje rum på hotellet vara unikt inrett.


Jag varade inte där länge utan sprang genast ut på stan. Hade nämligen hört att det ska finnas en chokladbutik och att de bara hade öppet på lördagen och en timme från det att jag kom fram så jag fick skynda mig för att hinna. De hade en otroligt mysig liten butik där en del var café och i en del av rummet hade de utställningsmontrar. Sedan fanns det naturligtvis en massa choklad att köpa med sig. För mig blev det två påsar med chokladte. En med choklad-chili och en med after eight. Köpte också en liten ask med 8 finfina praliner.


Efteråt vandrade jag runt lite. Var vid Mölletorget och Folkets Park en snabbis, hamnade sedan vid Triangeln och gick i affärer utan några resultat. Bestämde mig sedan för att gå på bio på kvällen eftersom vädret inte tillät till att vara ute. Innan den startade gick jag och satte mig på Pizza Hut och beställde in både förrätt och huvudrätt samt vin och bara njöt.


Filmen jag såg var Dark Shadows av Tim Burton och med Johnny Depp i huvudrollen. Tyvärr en besvikelse, men det blev en lugn och skön första kväll i Malmö.


Dagen efter var det betydligt finare väder så jag vandrade runt och hittade ett köpcentrum där jag handlade en massa. Tre par byxor, tre toppar och tre par skor rikare kände jag mig nöjd och vandrade iväg till Lilla Torg där jag beställde in en god ceasarsallad och ett glas vin och bara njöt av solen. För att slippa gå därifrån blev det ytterligare ett glas vin och en glass. Kände verkligen att jag njöt av livet. På kvällen var det dags för konsert men det skriver jag ett eget inlägg om snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!