Hey Dolly



Originaltitel: Hey Dolly

Författare: Amanda Svensson

Land: Sverige

Sidor: 157

År: 2008

 

 

Baksidestext:

Dolly har en tråkig pojkvän och vänner som är seriöst psykiskt störda. Hennes familj består förutom en exemplarisk mamma av en död pappa och två syskon, som båda är döpta efter Astrid Lindgrensfigurer. Själv är hon döpt efter en silikonfylld countrydiva. ”Ni förstår att en relation är omöjlig”, säger Dolly. Alla hennes favoritfilmer är amerikanska produktioner, och det är hon mycket stolt över.

 

Dolly associerar snabbt, driver iväg i fantasin, är elak, rolig och faktiskt ganska känslosam. Efter några timmar i hennes närhet är man sig inte riktigt lik.

 

Omdöme:

 

I slutet av förra året läste jag Amanda Svenssons bok Välkommen till den här världen och det jag minns av den är att det var ett för mig helt nytt språk som hon använts sig av. Först var jag chockad och kunde knappt fokusera på innehållet men sen gick det över till att jag var väldigt imponerad över hur hon lyckats spruta ur sig ord och formulera sina meningar.

 

Detta är hennes debutbok och när jag såg den på bibliotekshyllan var jag tvungen att låna den. Det är knappt en vecka sedan jag läste ut den och ändå har jag svårt att minnas vad den handlar om och känner att jag blandar ihop den med två andra böcker jag läst nyligen. Däremot är det återigen språket som jag minns och hur levande det känns i hennes böcker. Skriva kan hon verkligen, men tyvärr känns innehållet i hennes böcker ganska tomt enligt mig. Om hon fokuserar lite mer på innehållet till nästa bok kan jag absolut tänka mig att läsa den för då kan det nog vara en fullpoängare, men det här håller inte så långt tyvärr.

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Detta verkar vara en blogg precis i min smak. :)

2012-05-06 @ 10:36:01
URL: http://chokladasken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!