Mitt 2011

Gott nytt år alla vänner! Hoppas ni hade en riktigt härlig nyårsafton och att ni fått ta det riktigt lugnt och skönt idag. Har sammanställt mitt 2011 i lite bilder!

JANUARI



Var en lugn månad då vi bara var hemma och pysslade i huset som vi köpt 1,5 månad tidigare. Jag hann till Göteborg på maskerad en runda i alla fall och firade min fina vän Helena som fyllde 25.

FEBRUARI



Vi hade så här mycket snö en morgon så tunnelbanan och bussarna var inställda,vi fick inte ut vår egen bil och taxin körde inte till oss så vi fick vara hemma från jobbet.


Joakim slipade och målade trappan här hemma. Blev så fint!

MARS


Vi var med Anders & Julia uppe vid Översjön. Underbart!


Underbart med sol i solgropen!


Några dagar senare hemma i Sthlm plockas utemöblerna fram på Medis


Första grillningen

APRIL


15 april och det är fortfarande tjock is i poolen


Jag och familjen gick och tittade på Sannas konsert när hon firade 20 år som artist!


Ninja tog sitt första dopp och somnade sedan i solen inne i min tubhalsduk för att värma sig


Vi njuter av all sol som är och grillar ute så ofta vi bara kan. 10 grader i poolen och Joakim tar på kvällen sitt första dopp. Jag väntar tills det är ytterligare 10 grader!

MAJ



En månad med fix i trädgården. Bland annat skulle pooldäcket tvättas och oljas in.


Jag var med Emma och Matilda i Kungsan och tittade på Rix FM-festivalen

JUNI



Julia firade sin examen och jag var där på fest!


Jag var med Julia och tittade på Hund SM i agility och lydning. Ninja fick passa på att leka med lite kompisar.


Vi firade midsommar utanför Västerås

JULI



Anders och Julia hälsade på oss en helg och Julia fick sin examenspresent av oss. Vi hade hyrt två vattenskotrar och körde ut till Grinda. Tyvärr var det väldigt blåsigt och kallt den dagen, men roligt hade vi!


Världens finaste Sara kom och hälsade på mig och vi tog lilla bilen till Nynäshamn och frossade i räkor nere vid hamnen. Sommarkvällarna när de är som bäst!


En av årets bästa händelser var absolut när jag fyllde 25 och anordnade ett stort pool- och grillparty för mina vänner. Det bara måste jag göra om! Så kul jag hade!


En kväll efter jobbet tog jag och Emma båten ut till Vaxholm och köpte choklad i den fina chokladbutik och åt god mat och hade det trevligt! Underbar kväll!


Vi var nere i Halmstad en runda och självklart upptäcker vi att Ninja fått badeksem i år igen. Blev en tur till veterinären och bli klippt så fint. Hon hälsar att hon inte vill gå tillbaka till den frisören igen!


För sjätte året i rad tog jag med kusinen, lillebror och Jocke till Liseberg. Är vår lilla tradition varje sommar!

AUGUSTI


Joakim flyttade till Moskva för att jobba och jag hade hela sommaren jobbat och pluggat upp kurser så när jag hade mina två enda veckor semester tog jag Ninja i bilen och åkte ner till sommarstugan i Halmstad. Alla andra hade redan börjat jobba så jag och Ninja var där själva i 4 dagar och gick promenader, solade, läste böcker, drack vin och åt fantastisk god mat och tittade på film. Helt fantastiskt att ha dagar helt för sig själv!

SEPTEMBER

Oj, vad mycket jag hann med i september upptäcker jag nu! Det var en fantastisk månad!



Sprang i år återigen Tjejmilen, i år med Jenny och Emma.

Här är en bild på alla ostkakorna som delades ut efter loppet.

På kvällen efter tjejmilen skulle vi fira Jennys examen. Vi gick till Garlic & Shots och njöt av all vitlök och gjorde sedan ett besök på Boulebar. Otroligt rolig kväll med vännerna!


September var månaden jag gick med i Itrim och levde på denna mat i 2 veckor. Men det har gett resultat!
Uppföljningen med hälsocoachen 10 veckor senare visade på -9 kg (varav 7kg fett) och -10 cm i midjan. Nu är det -3 kg till nästa uppföljning i februari.


Jag var i Moskva för första gången och hälsade på Joakim. Blev bara två gånger på hela hösten men blir förhoppningsvis lite mer i vår.


The Ark hade sin avslutningskonsert på Gröna Lund och jag var där med Emma, Matilda och Maria och sa hej då till dem!


Dagen efter var jag och Emma i Kista Galleria på Blog Awards och tittade på Jedward. Nästan lika mycket folk där, men betydligt mer skrik från småtjejerna. Helt galet!



OKTOBER



Pappa har alltid sagt att när han fyller 50 vill han fira det i Dalarna och gå och titta på hockey. Självklart fick han sin vilja igenom och vi var på match. Leksand lyckades faktiskt vinna! De kanske inte är bästa laget men de måste absolut ha Sveriges bästa hejaklack!


Vi hyrde en stuga på Sollerön där vi bodde i 4 dagar. På födelsedagen fick pappa bland annat en ny hockeytröja av oss som han önskat sig. Den åkte på direkt när han klev upp :)


Enda sedan jag lärde känna Emma så om jag frågar henne om hon ska följa med på något, oavsett vad det är eller hur knäppt det är, så säger hon alltid ja och ställer upp om det inte är något väldigt viktigt som hon redan har planerat. Det är en av alla anledningar till att hon är en av världens bästa vänner som jag inte klarar mig utan! En helg i oktober fick jag för mig att köra enda till Rättvik bara för att gå på marknad och Emma klev upp i ottan en lördagsmorgon och åkte med mig alla timmarna i bilen och var med! Underbar höstdag!





NOVEMBER



En av mina äldsta vänner födde i oktober sin första son, Axel, så jag var bara tvungen att ta en resa ner till Småland och träffa det lilla miraklet. Han är världens snällaste pojke och jag kommer för alltid skämma bort honom!


Jag, Joakim och våra mammor åkte på kryssning i Karibien och hann med att besöka Haiti, Jamaica, Cayman-öarna och Mexico. Underbara dagar!

DECEMBER



I december var jag medi Julswappen. Det var så otroligt roligt och förgyllde hela månaden!


Jag var med Emma och fixade julklapp till hennes lillasyster vilket innebar att vi fick träffa Johan Glans. Så nöjd med bilden :)


Jag och Emma bakade massa kakor en helg efter att vi hade gjort ett besök på Skansens julmarknad


Längre fram i veckan kom Matilda förbi och hjälpte mig göra ännu fler pepparkakor och godis


Julen kom tidigt hem till oss i år! Älskar december!


Joakim är hemma från Moskva i nästan en månad nu över julen. Så härligt! En kväll fixade vi en massa julmat och bara satt och pratade. Skönt att slippa knastret från Skype när vi pratar!


Det var många julfiranden i år vilket jag tycker är underbart. Den 16:e var vi i Västerås hos Kjell & Lena och firade med deras familj och vänner, den 22:a var vi i Köping hos Joakims morbror med familj, 23-25 var vi i Arboga hos Joakims mormor och morfar med hans moster och hann även med hans andra morbror med familj på julaftonskvällen. 25-27 var vi sedan i Skeppshult och firade med min familj och släkt. Har ätit så mycket gott och det har varit så skoj att träffa alla igen och bara koppla av. Sen fick jag så otroligt mycket fina julklappar i år som jag blev så glad över!


Året avslutades med nyårsfirande hemma hos oss med trevligt sällskap av fina vänner, fantastiskt god mat, massa spel och vin och skratt!

Tack för det här året och nu hoppas jag att 2012 kommer bli ett minst lika fantastiskt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!