Läst 1:a kvartalet 2012

Läst första kvartalet 2012:
Totalt läst: 15 böcker
Antal sidor: ca 4750
Antal böcker på engelska: 1 (ljudbok)
Antal ungdomsböcker: 4
Antal deckare: 2
Antal tyngre böcker: 3
Antal "klassiker"/nobelpristagare: 5
Antal böcker med övernaturliga inslag: 1
Författarnationaliteter: Sverige 4, USA 4, England 2, Frankrike 2, Norge 1, Peru 1, Turkiet 1
Män/Kvinnor: Män 9, Kvinnor 6
Kvartalets bästa: Jag har läst så otroligt många bra böcker dessa tre månader! Hungerspelen, Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag och Twilight är de böcker som fått 5/5 p av mig!
Kvartalets sämsta: Mycket jag läst har varit riktigt bra, men mycket har varit väldigt dåligt också. Det är faktiskt tre böcker som fått 1/5 p (vilket är ett ovanligt betyg för mig att dela ut): Kartor för vilsna älskande, Invasion! och Mitt namn är röd varav den sista nog var allra sämst.
Kvartalets överraskning: I de lugnaste vatten då jag i vanliga fall inte gillar deckare men fastnade totalt för denna och köpte hem de andra tre böckerna på en gång! Den stygga flickans rackartyg överraskades jag också över. Tyckte den var riktigt bra!
Kvartalets besvikelse: Invasion! då jag har tyckt om annat Jonas Hassen Khemiri skrivit, men det här var faktiskt riktigt dåligt!
Kvartalets senast påbörjade men inte än utlästa: Anthony Kiedis Scar Tissue får stå kvar från förra kvartalsgenomgången men nu kan jag också lägga till Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren som jag började på igår och också Revolt, sista boken i Hungerspelstriologin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!